3 idiots : Sarat pengajaran



Asalamualaikum :D ,

Akhirnya , dapat jugak tengok cerita ni. Cuma tak sempat tengok part I sebab Robot Chitti tuh! Adik-adik saya beria-ia nak tengok Robot. "Ye lah , ye lah. Hari ni hari korang , esok akak pulak , tahu!"

Sebenarnya , saya tak minat pun cerita Hindustan ni. Sebabnya , pakaian tak cukup benang. huhu. Nak tengok pun serba salah -.-'. Lepastu , suka menari tak ketahuan hala. Menari pulak bukan 2 3 minit macam cerita P. Ramlee. 10 minit pun belum tentu nak habis :')

Lepastu , cerita Hindustan ni lama sangat. Paling kurang 3 jam. Tapi nak buat macamana , tajuk cerita ni unik. Tertarik pulak saya nak tonton. Best & penuh dengan moral values. Thumbs Up!~ Sebelum ni ada baca blog Maicher atau Kak Maisarah. Dia pun agree dengan 3 Idiots ni.

Watak utama dalam cerita ni Rancho. Actor sebenar Aamir Khan.


"Hensem!"

Bagi saya cerita ni tak rugi untuk ditonton. Part yang saya tak boleh lupa time akak Pia ni nak lahirkan anak. Tak sempat sampai hospital sebab time tu banjir. Lahirkan anak atas meja ping-pong . Dah tu takdak doctor. Guna webcam nak sambut baby. :D

"All is well" and "Jadilah seseorang yang berkebolehan . Kejayaan akan mengejar kita."

Sekian , wassalam.

P/s : Saya dapat sepupu baru hari ini :')


3 comments :

naiemah_ramli said...

mmng best sngt2.. bnyk pngajaran dia..kwan sgalanya..snggup bkorban smpai mcm tu..sedih tgk td T_T

mmng best..lain dr crita hndstan lain ^__^

mimiey said...

betul, this story benar-benar memberikan kita pengajaran. :)

Fahuna said...

Naiemah_ramli : Betul tu! Best kan kalau ada friendship macamtu? Senang , susah bersama :D


Mimiey : Yah , semoga kita boleh ambik iktibar :')