Verily :)



Assalamualaikum,

Asdiqa'. Mistaq 'alaikum shadid. Subhanallah :)



Alhamdulillah, sekarang ni cuti sem. Sebenarnya, dah lama saya balik rumah. Hee, tahun ni maktab saya jadi tuan rumah untuk Kejohanan Taekwondo Inter MRSM Se-Malaysiass. Rasa nak nangis gulin gulin. 



Dulu, saya betul-betul takmau pegi asrama. Last-last, pergi jugak. Hidup kita kan perlukan warna. Perhaps, I need more colours to beautify my life. Sepanjang sebulan lebih, macam-macam yang saya belajar. Haa, pendek kata mentally physically memang diuji habis!



"Once in a life. Go and enjoy yourselves."

Kalau dulu, bangun pagi pun ibu kejut. Makan pun ibu jugak yang panggil. Sekarang kena tutup kisah silam. Semua kena buat sendiri tau. Basuh baju sendiri. Kalau kat rumah, sumbat-sumbat je dalam washing machine. Tekan button, 45 minit kemudian siap untuk disidai :D



That was before. Tapi, tak apa. Strive, verily and stay believing. Allahu ma'ana sabireen~


Saya yakin. Allah knows the best! Day by day, saya mula sedar. 


"Why Allah put me into this path? Why? Why? Why?"

Kalau dulu, saya selalu solat sendiri. Berjemaah kadang-kadang sahaja. Bila saya sampai maktab, saya akan berjemaah setiap hari. Saf dalam rumah Allah. Kalau dulu, kat rumah. Saya tak pandai nak urus masa. I used to waste my time on benda benda 'laghass'. Kat maktab, everything should be on time. 



Experiences teach me on how to be ME.

Insya-Allah. Saya akan cuba yang terbaik! Untuk tak mudah putus asa! Terus berjihad~ Jihad fi sabilillah. Kalau orang lain mampu, kenapa bukan saya? Hee.



Hee, curhat merapu harini. Insya-Allah, jumpa lagi di lain wadah. Wassalam :)

 

No comments :