#MPI0201E


Assalamualaikum Hi!


Apa khabar? Hee, semalam genap sebulan saya di sini. Happy Monthsary ewah ewah. Alhamdulillah, harini dah hari ke 16 kita berpuasa. Kejap kan masa berlalu? Saya tak sabar nak tunggu first iftar dengan family. Rindunyaa. Kalau time nak berbuka tu mula rasa nak balik rumah. Paling best time Terawih sebab terawih dekat court futsal. Open air pastu boleh stargazing moonlight gitu.

Okay, MPI0201E tu sebenarnya code course dan class saya. PI020 tu code course TESL dan 1E tu class saya. Class saya ada 23 orang termasuk saya. Ada 2 bees and 21 flowers. I always look forward for something new to treasure everyday with them. They live up my day, really they are. Alhamdulillah is all I need to say. Walaupun baru jumpa, saya suka bond of friendship that we have, rasa macam dah kenal lama. Hee, semua orang baik sangat, saya suka saya suka :)

First day saya masuk class, saya senyap ja sebab semua orang speaking macam air weh. Fluent rhythmic soothing semua ada. Serious, I really look up on them. Saya pun nak jadi macam diorang jugak. I tried bit by bit cakap English walaupun berhabuk kan tapi takpalah hihi. If I don’t give at least a try, macamana saya nak improve, betul tak? Ewah ewah, bunyi DMFK tak?

Saya belajar lapan subjects. Saya belajar Grammar, Listening and Speaking, Writing, Reading, CTU, Computer Literacy, College Study Skills dan Malaysian Studies. Basically everything are all in English. Alhamdulillah, lecturers saya semua best, dedicated, amazing, inspiring, wonderful and naa I couldn’t ask for more.


Jadual kelas saya, tak pack sangat sebab in between tu selalunya ada gap. Boleh rehat sekejap yay. Semalam, saya dapat tahu semester 2 nanti saya dengan kawan kawan kena pindah kampus Dengkil. UITM akan kumpulkan semua asasi courses dalam satu kampus. Kiranya ada 4 courses, Law, TESL, Science dan Engineering. Hmm, kiranya saya ada more or less lebih kurang 3 bulan lagi untuk create memories in Lendu.

Dulu, masa dapat Lendu, saya rasa macam pergh jauhnya. Jauh nau tak tipu, 10 jam naik bas hee. Tapi, bila dah jumpa kawan, belajar sesuaikan diri, saya rasa sayang nak tinggalkan Lendu. Tapi takpa, dekat mana mana pun sama kan? Hee, saya harap kita sama sama berjaya nanti, In Sha Allah.

P/s : Minggu depan saya dah nak balik Kedah tau.


 

No comments :